Den 9 juni 2024 ska vi rösta till Europaparlamentet.
Rösträtt betyder att du får rösta. Alla som har rösträtt får ett röstkort i sin brevlåda. På ditt röstkort står vilken vallokal du kan rösta i 9 juni.
Det finns flera sätt att rösta på.
Du kan rösta på valdagen eller innan.
Om du vill rösta före den 9 juni kan du välja plats.
De platserna kallas förtidsröstningslokal.
I Älvsbyns kommun kan man förtidsrösta på några olika platser, se Röstnings- och vallokaler (EU-valet 2024)